سپهر رضازاده فر

0 %
سپهر رضازاده فر
مدیر دیجیتال مارکتینگ
  • آخرین مدرک دانشگاهی
    کارشناسی ارشد
  • محل سکونت
    تهران
  • سن
    27 سال
مهارت ها
WordPress
Google Analytics (UA, GA4)
Google Tag
Content Marketing
SEO
تبلیغات آنلاین (Display Ads, CPC, Native Ads,..)
استراتژی تبلیغاتی
Social Media Marketing
HTML&CSS
Google Ads
شبکه های اجتماعی
انگلیسی
فارسی
دیگر مهارت ها
  • پلتفرم های تبلیغات آنلاین (یکتانت، مدیا اد، سنجاق، صبا ویژن و...)
  • ِتمامی ابزارهای بررسی سایت
  • PhotoShop
  • Lightroom
  • illustrator

کامنت مارکتینگ

1398-11-03

بازاریابی دیدگاه یا همان Comment Marketing به معنی افزایش بازدیدکننده سایت، افزایش فروش و یا بهبود جایگاه در نتایج گوگل از طریق نظرات کاربران است. در حال حاضر بیشتر سایت های اینترنتی فضایی برای ارسال دیدگاه کاربران در نظر گرفته اند ولی داشتن این بخش به معنی یک کامنت مارکتینگ موفق نیست.

کامنت مارکتینگ چیست؟

به طور کلی کامنت مارکتینگ را میتوان به ۳ هدف اصلی استفاده نمود. برای هریک از این تکنیک ها استاندارد و اصول مشخصی وجود دارد، در اینجا تلاش میکنیم به صورت اجمالی به تاثیر نظرات کاربران(کامنت، دیدگاه) بر موفقیت تجارت شما بپردازیم.

کسب بک لینک از طریق کامنت گذاری

بسیاری از کارشناسان حوزه سئو کامنت مارکتینگ را راهی برای کسب بک لینک رایگان و فعالیت در فروم ها و سایت های دیگر می دانند ولی به تازگی گوگل ارزش و اعتبار بک لینک هایی از این دست را کاهش داده و اثر گذاری این تکنیک را کم کرده است. البته این کاهش اثر به معنی فراموش کردن این تکنیک نیست بلکه باید تلاش کنیم مسیر بهتری را جایگزین آن کنیم.

بهبود سئو سایت با پاسخ گویی به نظرات کاربران

علاوه بر کسب بک لینک رایگان میتوان برای بهبود وضعیت سئو سایت نیز از نظرات کاربران بهره برد. گوگل اهمیت زیادی به فعالیت کاربران در سایت میدهد و وجود نظرات یکی از نشانه های رضایت کاربر از محتوای صفحه است. همچنین با افزایش تعداد دیدگاه ها عملا محتوای صفحه نیز بیشتر میشود. با توجه به اینکه دیدگاه کاربران همراه با سوالات و اصطلاحات رایج در آن حوزه است شانس شما را برای کسب جایگاه در عبارات طولانی تر به شدت افزایش میدهد.

افزایش فروش با هدف گذاری در بخش نظرات سایت

یکی دیگر از تکنیک های رایج در کامنت مارکتینگ افزایش فروش یا اعتماد سازی برای مشتریان است. زمانیکه یک کاربر وارد صفحه محصول شما میشود، با مطالعه نظرات کاربران از پشتیبانی خوب و کیفیت محصول شما مطمئن شده و رغبت بیشتری برای خرید از سایت خواهد داشت.

یک روش مارکتینگ موثر و بدون هزینه

اینو باید در نظر بگیرید کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه یکی از روش‌های بازاریابی است که هنوز هم قدرت و تأثیرگذاری خود را از دست نداده است.
این نوع از بازاریابی در دنیای بازاریابی دیجیتال ،کاربردی‌تر و تأثیرگذارتر نیز شده است

کامنت مارکتینگ برای یک پیج در شبکه های اجتماعی

الان خیلی از بیزینس ها و شرکت ها کنار وبسایت شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، لینکدین و… دارند
یکی از روش های بسیار عالی برای مارکتینگ در این شبکه ها همین کامنت مارکتینگ میباشد
حتی از این روش برای پرسنال برندینگ نیز میشود استفاده کرد که نمونه ای از کامنت های مناسب را براتون لیست کردم

چه کامنتی برای کامنت مارکتینگ مناسب‌تر است؟

1- کامنت شما باید با موضوع مطلب مرتبط باشد

2- به نویسنده و سایر افرادی که کامنت می‌گذارند احترام بگذارید لازم است که در تک تک کامنت‌های خود از یک لحن محترمانه استفاده کنید و البته منظور این نیست که نباید با دیگران مخالفت کنید

3- کامنت شما باید به طور خاصی ارزش آفرین باشد کامنت باید ایده، تاکتیک، کمک، مثال، اطلاعات و چیزهایی را دربرداشته باشد که در مطلب اصلی وجود ندارد و از طریق منابع عادی نیز در دسترس نیست. از این طریق، کامنت ما متمایز به نظر خواهد رسید؛ مردم به آن امتیاز می‌دهند؛ و روی تصویر پروفایل و لینک‌های داخل آن کلیک می‌کنند.

4- کامنت شما باید خوش گاشت باشد منظور این است که باید اصول و قواعد دستوری، املایی و کلیه موارد مربوط به نگارش درست زبان را رعایت کنید

5- باید از قالب بندی درست و مناسب استفاده کنید برای اینکه نوشته شما برای خواندن آسان‌تر شود، لازم است که آن را پاراگراف بندی کنید، هر جا که لازم است علائم نوشتاری مناسبی را به کار ببرید

6- در کامنت مارکتینگ، روراست و صادق باشید

بقیه مقالات را از دست ندید

4.8/5 - (6 امتیاز)
ارسال شده در مارکتینگبرچسب ها:
یک دیدگاه بنویسید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سپهر رضازاده میباشد.