سپهر رضازاده فر

0 %
سپهر رضازاده فر
مدیر دیجیتال مارکتینگ
  • آخرین مدرک دانشگاهی
    کارشناسی ارشد
  • محل سکونت
    تهران
  • سن
    27 سال
مهارت ها
WordPress
Google Analytics (UA, GA4)
Google Tag
Content Marketing
SEO
تبلیغات آنلاین (Display Ads, CPC, Native Ads,..)
استراتژی تبلیغاتی
Social Media Marketing
HTML&CSS
Google Ads
شبکه های اجتماعی
انگلیسی
فارسی
دیگر مهارت ها
  • پلتفرم های تبلیغات آنلاین (یکتانت، مدیا اد، سنجاق، صبا ویژن و...)
  • ِتمامی ابزارهای بررسی سایت
  • PhotoShop
  • Lightroom
  • illustrator

سئو سایت چیست و چرا در بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد؟

1398-11-05

هدف از طراحی سایت مشاهده حداکثری محتوا توسط بیشترین تعداد کاربران ممکن است، سئو سایت این امکان را فراهم می کند تا در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید و حداکثر کاربران ممکن را جذب کنید.

سئو چیست ؟
سئو از عبارت انگلیسی Search Engine Optimization گرفته شده و به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است.  اگر دوست دارید بدانید سئو چیست و اطلاعات بیشتری در خصوص راهکارهای ارتقای رتبه سایت بدست آورید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

سئو سایت به چه معناست؟

به مجموعه ای از روش ها که به تعیین استراتژی های جذب مخاطب یک سایت می پردازد سئو سایت می گوییم و شخصی که مسئولیت اجرای برنامه های SEO را بر عهده دارد سئو کار گفته می ‌شود.

هرچه ارتباط بین کلمات کلیدی و صفحات یک وب سایت بیشتر باشد سئو سایت بهتر انجام شده و نتیجه مناسب تری بدست خواهد آمد.

سئو از طریق ارتقای رتبه یک سایت در موتور های جستجو در نهایت به برند سازی و فروش بهتر یک سایت منجر می‌شود.

هرچه یک وب سایت در موتورهای جستجو به ویژه گوگل رتبه بهتری داشته باشد در نهایت اعتماد مخاطبان نسبت به محتوای آن بیشتر شده و می تواند بیشتر بفروشد به همین دلیل است که رقابت بسیاری برای بدست آوردن رتبه برتر موتورهای جستجو در حوزه های مختلف وجود دارد.

موتورهای جستجوگر
موتورهای جستجوگر

چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.

ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست.

موتورهای جستجو یکی از بهترین راهکار ها برای کاربران در جهت یافتن محتوای مورد نظرشان است، کاربران از طریق جستجو در موتورهای مختلف به نتایج مورد نظر خود دست پیدا می کنند، روزانه مطالب مختلفی بر روی فضای وب قرار می گیرد و برای اینکه مخاطب از میان محتواهای مختلف و متنوع محتوای شما را مطالعه کند لازم است در کنار تولید محتوای ارزشمند و اثر گذار از طریق رعایت اصول سئو محتوای خود را در مقابل چشمان مخاطبان قراردهید در غیر اینصورت نمی توانید انتظار داشته باشید از سوی مخاطب دیده شوید.

سئو یک شیوه تبلیغاتی آسان و تاثیرگذار است که می تواند در موفقیت کسب و کار شما بسیار تاثیر گذار باشد.

از این رو شناسایی عبارت هایی که در موتورها جستجو می شوند بسیار مهم و حیاتی خواهند بود.

هدف از انجام کار سئو چیست؟

افزایش کاربران وب سایت یکی از اهداف مهمی است که سئو سایت دنبال می کند و در نهایت به ارتقای ترافیک می‌انجامد.

برند سازی از طریق شناسایی و بیشتر دیده شدن یک برند از دیگر نتایجی است که از طریق بکاربردن اصول بهینه سازی وب سایت حاصل می‌شود.

درصورتیکه وب سایت شما به درستی سئو شود و از محتوای مناسبی برخوردار باشد به مرور زمان رتبه بهتری در موتورهای جستجو بدست خواهد آورد.

دیده شدن سایت و محتوای شما در موتورهای جستجو یک تبلیغ مناسب برای محصولات و خدمات شما خواهد بود که در دراز مدت به افزایش فروش منجر می‌شود.

چرا باید محتوای خود را درمعرض دید موتورهای جستجو قرار دهید؟

حجم بالای محتواهای منتشر شده در وب سایت ها از یک سو و پیشرفت های روزافزون و هوشمندی موتورهای جستجو از سوی دیگر سبب می شود  برای آنکه به بهترین شکل از سوی موتورهای جستجو شناسایی شویم نیازمند بکارگیری اصول سئو باشیم.

موتورهای جستجو نیازمند توسعه هستند و با طراحی الگوریتم های مختلف می‌کوشند عملکرد خود را ارتقا دهند. درصورتی‌که شما از اصول سئو آگاه باشید، با بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو از طریق سئو سایت می توانید در جایی قرار بگیرید که بیشترین بازدید ممکن را از سوی مخاطبان و مشتریانتان دریافت کنید.

سئو سایت

چه کسی برای سئو سایت مناسب است؟

سئو سایت دارای اصول و روش های مختلفی است که آگاهی از آن می تواند بازدید وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

هر شخصی می تواند اصول ابتدایی سئو را فراگرفته و با بکارگیری آن رتبه خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهد. با این وجود تنظیمات پیشرفته سئو نیازمند دانشی است که از طریق مطالعه، تمرین و تجربه حاصل می‌شود و در اختیار متخصصانی است که برای یادگیری آن زمان زیادی صرف کرده اند.

بسیاری از اشخاص، شرکت ها و سازمان ها با هدف بهینه سازی سریع و حرفه ای وب سایت خود از کارشناسان سئو کمک می‌گیرند تا هرچه سریعتر و به بهترین شکل ممکن به نتایج دلخواه خود دست یابند.

مثلث موفقیت سئو

مراحل سئو کدام است؟

سئو علاوه بر دانش به صرف زمان نیازدارد و شامل مراحل مختلفی است. مهمترین مراحل سئو عبارت اند از: سئو تکنیکال، بازاریابی محتوایی و لینک سازی هدفمند.

سئو تکنیکال

رعایت اصول استاندارد در  طراحی وب سایت تا حد بسیار زیادی به سئو تکنیکال کمک می‌کند. رعایت اصول سئو در طراحی، استانداردهای کد نویسی، رعایت اصول سرعت لود صفحات سایت به همراه طراحی ریسپانسیو صفحات از اصول اساسی سئو تکنیکال به شمار می‌آید.

بازاریابی محتوایی

بررسی رقبا، آنالیز کلمات کلیدی، تولید محتوای ارزشمند، دسته بندی، برچسب گذاری و لینک سازی مناسب تنها بخشی از فرآیند بازاریابی محتوایی به شمار می‌آید.

هر سایتی بدون محتوا یک پیکره بی جان است که مشاهده آن برای مخاطب هیچ جذابیتی نخواهد داشت، بنابراین تولید و بازاریابی محتوا یکی از مهمترین بخش های سئو سایت بشمار می‌رود.

لینک سازی هدفمند

همواره سایت هایی وجود دارند که از سایت شما سابقه بیشتری دارند و برای اینکه بتوانید به جایگاه بهتری در موتورهای جستجو دست یابید لازم است لینک سازی خارجی مناسب و هدفمندی داشته باشید.

لینک سازی هدفمند به  SEO Off-page  هم معروف است.

سئو

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

استفاده از تکنیک های سئو درجهت رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این مسیر را سئو کلاه سفید مینامند، ولی استفاده از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های فریب آنها در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را روش کلاه سیاه میشناسند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایتهایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد. برای دید بهتر نسبت به این مسئله مطالعه مقاله  ترفندهای سئو میتواند برای شما مفید باشد.

از تکنیک های کلاه سیاه استفاده نکنید چون پنالتی میشوید

نتیجه گیری

سئو سایت یک فرآیند کاملا علمی و تخصصی است که شناسایی و بکارگیری آن نیامند دانش و تخصص است.

پس از یادگیری و بکارگیری اصول سئو لازم است صبرداشته باشید و ضمن پیگیری مستمر اصول برای حصول نتایج مطلوب صبور باشید.

زمان بزرگترین سرمایه اولیه ای است که برای بدست آوردن جایگاه مناسب در موتورهای جستجو باید صرف کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)
ارسال شده در SEO, مارکتینگبرچسب ها:
یک دیدگاه بنویسید

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سپهر رضازاده میباشد.